fredag 28. juli 2017

Livmorhalskreft erfaring

Livmorhalskreft erfaring

På under mnd nå skal jeg da inn til min konisering nr men hen sa sist at. Forsiktighetsregler: Bør ikke gis til pasienter med uregelmessige blødninger før årsaken er fastslått. Legen tilviser deg først til. Har litt uregelmessig mens etter abort.


Det at jeg ikke tar de hvite pillene (den uken jeg har mensen ). Graviditet og konisering , tettere oppfølging ? De uregelmessige blødningene var sikkert bare mensen. Det anbefales unng samleie i noen uker etter konisering 26. Uregelmessige blødninger kan være tegn på kreft. Almås måtte gjennom konisering , som innebærer å operere bort en liten bit av livmorhalsen.


Seks måneder etter den første operasjonen fikk hun sjokkbeskjeden:. En sykebil tok henne i hui og hast til Levanger, mens hun selv . Er det vanlig at syklus forskyver seg så kraftig etter en konisering ? Jeg hadde en konisering for uker siden, tre uker etter den sluttet jeg helt og blø. Kan det være menstruasjon som du har tått? Dette blir gjort når det er registrert middels eller store celleforandringer.


Livmorhalskreft erfaring

Kvinner med normal celleprøve og negativ HPV-test etter konisering , har lav risiko for tilbakefall av. Jeg hadde blødninger de tre første ukene etter konisering , og hadde også mensen. Imidlertid er blødningene blitt uregelmessige.


Ved uregelmessige blødninger. Dette gjør at man etter behandling fortsatt kan bli gravid. Vi skal fortelle dere om hva det er og hvordan man forebygger det. Vi kommer til å skrive om ting som HPV-vaksinen, celleprøver og konisering. Det er vanlig med småblødninger eller blodig utflod de første 2–uker etter inngrepet.


Livmorhalskreft erfaring

Hvis det oppstår store blødninger – rikeligere enn normal menstruasjon , . Konisering Gynekologisk poliklinikk Moss. Behandlinger › Fjerning av livmortapp Fjerning av livmortapp på Ullevål sykehus - Oslo. HPV-type før og etter konisering (16), og spesielt de første 10 . Overflatevevet i skjeden består av en celletype som kalles plateepitel, mens det i livmoren. Ved konisering fjernes en kremmerhusformet bit av livmorhalsen. Men i høst fikk Kristin uregelmessige blødninger, og bad om en sjekk.


Da fortalte hun om kreftsykdommen, og hvordan hun opplevde den første tiden etter at hun fikk påvist kreft: - Mens jeg ventet prøvde jeg å fortsette livet mitt som før. Det var til kontrollen etter koniseringen hun ble bedt om å ta med seg. Mange sykdommer kan forebygges og behandles med fysisk aktivitet. Ofte kan fysisk aktivitet erstatte legemidler eller redusere behovet.


Livmorhalskreft erfaring

Fant du det du lette etter. Det kan være uregelmessige blødninger, mer utflod enn du pleier å ha,. Du har uregelmessige blødninger . Får mensen rett etter helgen, og ska begynne med p-piller igjen for å slippe dette.


Komplikasjoner etter konisering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg