fredag 21. juli 2017

Lammekoteletter i leirgryte

LAM I LEIRGRYTE MED ROTGRØNNSAKER. Mange har en leirgryte stående innerst i skapet. Finn den fram og la denne deilige lammegryten stå lenge i ovnen.


Husk at du må legge . En varmende gryte med lam og grønnsaker er perfekt søndagsmiddag. Ha over i en stor leirgryte , jerngryte eller ildfast form. Bytt ut skivet lammelår med . Har du en terracottagryte og trenger inspirasjon?


Lammelår i skiver er ypperlige å tilberede i en leirgryte. Mens maten står i ovnen og godgjør seg kan du gjøre . Tyrkisk güvec er en tyrkisk lammegryte med masse grønnsaker. Den lages enkelt i en leirgryte som står i ovnen i - timer. Island er kjent for å ha godt lam ) og jeg kom “i skade” for å nevne det litt.


Jeg kjøpte en utbeinet bog som jeg helstekte i leirgryte på 100 . Lam er obligatorisk påskemat for mange. Her i huset har vi kjøpt inn lammelår i skiver til påske, og jeg tenkte jeg ville prøve å tilberede dem i. Det tar riktignok rundt tre timer før maten fra en leirgryte er klar til å spises. Jeg langtidssteker an lam og okse i den. Svinekoteletter kan byttes ut med lammekoteletter eller kyllingfilet . Dette er langsom-mat (slow-food). Det blir en deilig duft i hele huset mens maten lages og den er ferdig i passe tid til middag.


Denne Pinnen ble oppdaget av Greetje Hut Systad. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Utforsk denne tavlen til arjnil på Pinterest: Lam. Lammegryte - Lam i leirgryte - KK.


Krydret lam med hummus, pinjekjerner og granateple . Bruk hele dyret og oppdag nye fantastiske retter med lam. Tilberedes i gryte, bakes i ovnen i leirgryte eller i form dekket med folie. Legg først leirgryta i vann en time - eller timer hvis den er helt ny. Smør den bløtlagte, våte leirgryta innvendig med olje.


Innbakte lammekoteletter. Middelhavsgryte med lam , bakte småpoteter og urtechiffonade. Jeg har tidligere skrevet om fordelene med bruk av leirgryte , men for å . Vi viser deg hvordan de ulike delene av et lam skal tilberedes. Nord-afrikansk leirgryte med lokk.


Vi har fantastisk lam i Norge og det er så mye snadder man kan lage . DET ER UTGANGSPUNKTET Fortsettelsen er en hel dag med langtidssteking hvor huset fylles av de herligste dufter av lam , hvitløk, rotfrukter . Stekte lammekoteletter med hvitløk, rosmarin og fyldig saus av innkokt øl. Ingredienser: lammekoteletter ss olje ss smør. Mel Salt Pepper hvitløkfedd. Jeg laget min gryte i en leirgryte type rømertopf i ovnen. Lam kleftiko er en tradisjonell gresk oppskrift på langtidstekt lam.


Georgios Fragkias jobber som kokk i Oslo og har tatt med seg denne oppskriften til Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg