tirsdag 27. desember 2016

Tilbehør hjort

Nyttårsmeny med kalkun. Hovedrett: Kalkunbryst med urtegremolata, rødkål, stekte poteter, steinsopp og . Det er tid for ville påfunn, også til forrett. Men hjort, rådyr og elg egner like bra. Bortsett fra salt og sukker som man alltid bruker når man .

Vel, kanskje du forandrer mening etter å ha sett TKTVs nye serie Snadder, der vi nettopp tilbereder et måltid bestående av forrett , hovedrett og . Indrefilet med blåmuggost: En liten forrett eller smårett. Det egner seg ypperlig som forrett , snacks eller turmat. Carpaccio på rådyr opskrift af Adam Price fra programmet Price Inviterer.


Lav retten som forret næste gang du skal holde fest og imponér dine gæster! Du har kanskje også lyst til å lese. Forrett skinke og melon. Mjødurtpudding med blåbærkrem (Vettekrem).

Komiker og programleder Hasse Hope inviterer til en japansk aften hvor han serverer sushi til forrett , asiatiske kålruletter til hovedrett og mochi-iskrem til dessert. Viltkamera ble flyttet i romjula og joda det er rådyr i nærområdet. Blitt endel bilder , her tre på.


Enten rådyr ryggbiff som forrett : Eller som rökte . Har du forslag til forrett og dessert når man skal servere rådyr til hovedrett? Gjerne med oppskriftshenvisning om mulig, men jeg er også . En rådyrbukk, tok nesten livet av kjæresten min, da han ble overfalt av dette brunstige dyret, som stanget han i lysken, og lagde et dypt kjøttsår, . Tilberedningstid: 45min. Hjortecarpaccio serverer du med ristede pinjekjerner, frisk ruccola og pepperrotkrem. En matblogg med deilig mat for hele familien.


Start med de fløtegratinerte potetene. Oppskrifter med vilt er ukas ønskeoppskrift på NRK Mat. Siden kjøttet er vilt smakssetter jeg også med litt timian.


Hovedrett: Helstekt rådyrlår med sellerirotpure, soppstuing, poteter og rørt . Jeg fikk ansvaret for å lage forretten til årets nyttårsmiddag. Valget falt på de ypperste råvarene norsk natur har å by på: indrefilet av rådyr.

Rådyret har jeg skutt, . Til saus blandes Crème Fraichen, steinbitrognen og rødløken i en skål. Får jeg ikke tak i steinbitrogn, bruker jeg lodderogn. Egner seg veldig godt som forrett. La kjøttet ligge min i romtemperatur før du skal . Det var en gang da velfylte stabbur - bugnende av tørkede og saltede matvarer - var statussymboler. Slik SUV og hytte på Oppdal er det nå.


Server gjerne som forrett. I ovn ved 175° i ca. Ben ut kjøttet, gni det inn med salt og pepper og surr det jevnt. Fordel smør over og legg kjøttet på rist over langpannen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg