mandag 30. september 2019

Tykk lapskaus

Tykk lapskaus

Alle de gamle damene i min familie () sier at potetene skal koke i hjel - at det er det som gjør lapskausen tykk. Men når jeg har fått servert . Noen som har oppskrift på Kjempegod lapskaus. Flere resultater fra forum. Brun lapskaus laget fra bunnen av er god norsk tradisjonsmat. Det finst mange måtar å lage lapskaus på, og då tenker eg ikkje på å opne ein boks.


Min lettvinte metode er med bacon, kanskje til og med . Denne lapskausen med bacon, fond og potetmos gir tykk og melen konsistens med mørt . Hjemmelaget lapskaus på halvtimen er faktisk mulig. Du må bruke mindre kraft og så melne poteter. Blir den fremdelesi kke tykk nok så ha en pose med potetmos oppi.


Da blir det i allefall tykk og . God gammeldags lapskaus. Brun lappskaus med norske grønnsaker - Oppskrifter fra et. Når grønnsakene og kjøttet er mørt, er lapskausen klar.


Tykk lapskaus

En herlig, tykk og mettende omelett. Skjær purren i grove ringer, ca. Ha grønnsakene i gryta sammen med kjøttet, og fyll på med buljongvannet. La lapskausen koke opp, og la den . Da får ihvertfall jeg sånn tykk god lapskaus :). Utenom det bruker jeg bare gulrøtter,løk og et par buljongterninger i brun lapskaus.


Etterlyser en oppskrift på brun lapskaus , sånn ala de en får kjøpt på boks. Altså litt tykk i konsistensen. Så enkelt lager du brun lapskaus , forteller Liv Gregersen Kongsten (79) som har jobbet med mat hele livet.


Tykk lapskaus

Her får du hennes beste tips - og . Har du lyst på en tykkere lapskaus , kan du mose poteter og grønnsaker til en stappe før du tilsetter pølsebitene. For en fyldigere lapskaus kan du blande inn en . Jeg har fått mange tilbakemeldinger også tidligere på om dette er en tykk suppe eller lapskaus. Jeg bruker jevning i sausen og da kaller jeg det en lapskaus.


Herlig mørt kjøtt, massevis av grønnsaker og en tykk brun saus! Lapskaus er den ultimate bestemormiddagen! Da er det jo høytid for gryte og lapskaus dere!


Det blir mye kjøtt i denne lapskausen så man kan eventuelt tilsette mer lapskaus blanding hvis man ønsker. Hvis lapskausen blir for tykk kan du . Bruker du storfekjøtt eller rått svinekjøtt, kan du lage brun lapskaus. La det koke til du synes lapskausen er passe tykk. Kraften vil etter hvert trekke seg sammen til en tykk saus, men om .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg