torsdag 1. mars 2018

Magic loop 2 armer samtidig

Jeg har i dag startet med ermene på barnegenseren. Bruker teknikken magic loop , da jeg syns det er den greieste måten å strikke to ermer. Teknikken å strikke to ting på en rundpinne heter magic loop.


Det er ikke bare armer som kan strikkes på denne måte, men votter, sokker, . Redningen for meg ble derfor magic loop -teknikken.

Den store strikkeguiden: Lær å strikke på 1- -3. Denne videoen er for de litt mer drevne. Etter dette har alle ermer og andre småting blitt strikket med én lang pinne i stedet for mange. Jeg strikker alltid begge ermene samtidig på magic loop , men jeg får alltid stripe. Kudos til de som klarer erme nr uten å bli lei!


Magic Loop betyr å strikke noe som vanligvis strikkes på. Jeg skal vise hvordan man strikker to sokker på én rundpinne fra legg og ne men prinsippet gjelder to armer eller to votter. Med magic loop menes oftets det å strikke f eks to ermer samtidig på rundpinner.

Her viser vi bare et raskt triks du kan bruke dersom. Vi starter med et erme og. Vi viser steg for steg. Disse vottene skal toves. I denne DROPS video viser vi hvordan man strikker med magic loop.


Det du trenger er en litt lang . Prøvde meg med magic loop for første gang her om. Strikke rundt på ermer - strømpepinner vs. Dette skal jeg prøve :) er jo så kjedelig å strikke sokk nr 2. Når dere strikker erme, bruker dere pinner, magic loop , addi trio eller liten.


Håper noen har råd til meg, har så lyst til å strikke ermer med mønster :). Siste genseren jeg strikker i bomullsmiks med mer enn farger iallefall :fnise: . Her finner du magic loop -teknikken med bare ett . Jeg ønsker å prøve meg på magic loop , men klarer ikke helt å finne gode. Har ikke vært mye strikking i det siste, men jeg skal bli ferdig med genseren til mannen i nær. Tenkte det var greit å bli ferdig med begge ermer samtidig.


Jeg snakker stadig med strikkere som ikke har prøvd seg på magic loop ennå.

Deutsch: Ich gebrauche die Magic - Loop -Technik beim Stricken viel. Legger opp først halve av sokk halve av sokk , slår krøll på pinnen, så resten av sokk. Ermekuppelen formes med . For her strikker man begge ermene samtidig. Drar maskene litt inn mot wiren da det skal bli plass til ett sett med masker til som blir arm 2. Når jeg strikker to ermer på en gang, syns jeg det er bra med Arm : . Du kan faktisk strikke begge ermene samtidig ! Med denne teknikken kan du strikke to ermer , sokker, votter eller lignende samtidig.


Det sørger for at de blir likere i størrelsen. Hvordan få identisk økning på begge ermer uten å strikke begge to samtidig ? Magic loop : For oss som vil slippe å strikke med strømpepinner! Jeg liker godt å strikke ermer først (og å ha flere prosjekter på pinnene samtidig ).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg