torsdag 25. februar 2016

Strekkmerker over hele kroppen

Strekkmerker er små arr etter skader som oppstår i kroppens. Etterhvert, over en tid på 6-måneder, vil denne stripen som regel bli mer . JEG SLIT MED EKSTREME STREKKMERKER PÅ HELE KROPPEN PÅ BRYST, LÅR, ARM OVER ALT JEG HAR FÅT DÅRLIG SJELVTILITT SIDEN JEG BLEI . SVAR: Hei, og takk for at du skriver til ung. I begynnelsen sees de som rosa til .

Dette er altså en skade i kroppens underhud som kan føre til merker som striper, bånd. Når det allerede har oppstått en overstrekking av de elastiske fibrene i huden,. Etter de glade yngre dager opplever mange at kroppen forandrer seg, eller. Mange kan slite med sykdommen hele livet, uten å vite at de har den.


Hele rumpen min er ødelagt, er ikke et eneste lite område som ikke har strekkmerker der. De er ganske dype også, så jeg begynte å trene slik . Datteren min på snart år har fått MYE strekkmerker.

Har dere strekkmerker ? Flere resultater fra forum. Når kroppen forandres fort, blir de elastiske fibrene i huden overstrukket og revner. Generelt kan man si at forandring av kroppsfasongen bør skje over ti.


Jeg synes det er vanskelig å ta stilling til dette uten å lese hele prøvesvaret. Kort fortalt er strekkmerker noe som oppstår i kroppens underhud. Stripene skyldes overstrekking av elastiske fibre i huden eller hormonelle faktorer. Over halvparten av oss har vært borti dette på et eller annet vis på egen kropp.


De har også en tendens til å komme på lårene, over hoftene eller på baken. Jeg begynte å få strekkmerker når jeg var liten og vokste i kroppen. Undersøkelser viser at det er hele til som får en eller annen form for . Det øverste hudlaget, overhuden , er et svært tynt hudlag som er vannavstøtende.


Disse væskeansamlingene gjør at kroppen ikke kan kvitte seg med avfallsstoffer. Swiss Clinic jobber med ledende utviklere over hele verden og med et team i . Mange kan også oppleve strekkmerker hvis de vokste fort som unge, eller ved. Kroppsbyggere kan også .

Jeg tar ss kollagen hver dag, det er supert for hele kroppen ! Gutter får noen ganger strekkmerker over skuldre og armer, og jenter over hofter. Hormonelle forandringer i kroppen , for eksempel i forbindelse med graviditet eller pubertet, samt. Skuldre og overarmer er typisk steder hos kroppsbyggere.


Et annet navn for strekkmerker , er “striae”, som kommer av det engelske ordet “ stretch”, som kan oversettes til “strekke”. Og det er nettopp det som skjer med .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg