fredag 13. oktober 2017

Lapskaus med søtpotet

Lapskaus med søtpotet

Jeg hadde helt glemt hvor godt det er med hjemmelaget lapskaus. Det her er jo skikkelig sunn og god husmannskost, full av grønnsaker, . Flere land har sine egne variasjoner av denne gryten og den passer bra når det . Denne varianten av lapskaus er lettvint og rask å lage. Skrell persillerot, kålrot, gulrøtter og søtpotet og skjær i like store biter, ca. Lapskaus er ein av dei tradisjonsrettane som vi verkeleg bør halde fast ved! Rimeleg mat som gir rom for å bruke opp restane du har i. Søtpotet - og linsegryte med spinat . Skal i tillegg bruke vanlige poteter, gulrøtter, purre og brokkoli.


Lapskaus med søtpotet

Jeg har min mors oppskrift, har byttet ut potetene med søtpotet og linser og bruker litt mer krydder enn henne. Det er fordi jeg både synes det smaker bedre og . Sunn lapskaus med grønnsaker og quinoa. Del søtpotet , gulrot, fennikel og squash i grove terninger.


Lise Finckenhagen lager en klassisk versjon. Se oppskrift på brun lapskaus på Lises blogg. Men smaken er akkurat som god gammeldags lapskaus ! Kapp opp kålrot i store terninger, potet og søtpotet i større terninger og pastinakk i . Alle grønnsaker skrelles og kuttes i terninger. Ha gulrot og kålrot i en kjele og dekk med vann. Ha så i søtpotet , purre, . Berits betasuppe med søtpotet og linser – Berit Nordstrand.


Lapskaus med søtpotet

Det beste jeg vet er Einars brune lapskaus ! Go enkel norsk husmannskost gleder . Verdens beste lapskaus. Da er denne lapskausen av kalv og rotgrønnsaker garantert noe for deg. Kutt gulrot, søtpotet og sellerirot i passelige terninger.


Har du spist nasi goreng? Eller rettere sagt har du laget nasi goreng før? Jeg spør for det var det første jeg tenkte på når jeg ble bedt av Santa Maria å lage en.


Lapskaus med søtpotet

Mise en Place for lapskausen : Skrell søtpotetene og skjær dem i 1x1x1cm terninger. Legg en kniv på purre like før røttene og trekk kniven langs enden av det . Enten som middag med familien, men også som festmat til mange gjester. Poteter, gulrøtter og løk er et must i . La lapskausen koke i en halvtime på middels varme, og smak til med salt og pepper.


Prøvd med søtpotet oppi? Sunn og god lapskaus med MASSE grønnsaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg