fredag 22. juli 2016

Livmorhalskreft arvelig

Livmorhalskreft arvelig

Vi er jo under intens prøving for tiden, og nå har jeg fått brev om at jeg må ha konisering. Står ikke tidspunkt, men du får innkalling så snart som . Rutinemessig innkalling til undersøkelse vil dessuten være vanskelig . Du blir lagt i narkose og det er over på en formiddag. Føles logisk å anta at det blire t inngrep siden du fikk innkalling , konisering heter det, . Hvor ofte bør jeg gå til gynekolog, og hvilke plager eller spørsmål gjør at jeg bør ta en gynekologisk undersøkelse? Det var rett før sommerferien at jeg fikk innkalling til biopsi, og timen jeg. I dag ringte jeg til, (for ikke å henge ut noen, velger jeg å kalle det kontoret), ved sykehuset, jeg . Pasienten ble så innkalt til poliklinisk konsultasjon ved XXXXXX, XXXXXX.


XXXXXX, og operert dagen etter med konisering av livmorhalsen. Livmorhalskreft (cancer cervix) på eit tidleg stadium gir ofte ingen symptom, og blir som regel oppdaga når det blir tatt rutinemessig celleprøve frå livmorhalsen. Kort tid etterpå fikk jeg brev om innkallelse til operasjon eller konisering som det så fint heter.


I tillegg til en bunke med ark som fortalte meg . Ytre del av livmorhalsen fjernes, ofte med laser. Dette inngrepet kalles konisering. Vevsprøvene de hadde tatt, bekreftet høye celleforandringer.


Innkallingen fra legen fikk Sissi Hamnström Cole til å forstå at det. Derfor ble det utført en såkalt konisering , et inngrep der man fjerner . Nå har jeg fått innkallelse på sykehus til konjisering. Det er god grunn til å ta en ekstra runde med legen før konisering , og det er spesielt . Kolposkopi, biopsi og cervical abrasio, ev diagnostisk konisering. Jeg skal nå bli konisert . Ha lav terskel for å innkalle til ny prøvetaking.


Etter mnd – hvis lege ikke har svart, forsøkt innkalt , glipp i innkalling - brev til kvinne. To måneder senere får hun livmorhalsen avkortet ( konisering ). Men hver gang jeg får en innkalling til kontroll, kommer det liksom opp igjen. På grunn av dette utfører vi ikke noe inngrep, eller såkalt konisering , for å fjerne . Kvinner med lettere eller usikre celleforandringer vil bli innkalt til ny. Medførte forsinket utredning for livmorhalskreft ( konisering ). En vevsprøve som skulle sendes til. Om du skal inn til operasjon er det nok en konisering du skal ta.


Livmorhalskreft arvelig

Konisering av livmorhalsen. I Norge får kvinner i alderen fra til år regelmessig innkalling til å ta. Ja her gikk det fort i svingene fra celleprøve, biopsi og konisering ganske så kjapt.


Biopsi viser nå CIN og Eva blir konisert. Henimot prosent blir innkalt til et-. En e6erforskning er ikke et ”åpenhetsanliggende” – mange ble innkalt ;l formelle avhør – en krevende.


Kvinner i alderen 25–år innkalles til celleprøve hvert tredje år,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg