torsdag 29. august 2019

Klump i skjeden

Livmorfremfall kan være begrenset til at livmoren i varierende grad trenger seg ned gjennom skjeden (a) og (b). Det er ikke uvanlig at man kan få . Som regel er likevel . Der jeg stikker fingeren inn ved skjede åpningen er det trangt og på bakre side der er det en slags litt stor myk klump. Videre forbi den kommer . Jeg har en stund (et år) kjent noe øverst i skjeden , men ikke vært plaget av det. Kolposkopi er en undersøkelse av skjeden ved hjelp av et spesielt mikroskop, kolposkop, som gir ca. Klumper på vulva eller små, merkelige masser, som vorter, med en annen . Kreft i skjeden er svært sjelden.


Infeksjon av humant papillomavirus (HPV) har sannsynligvis betydning for utviklingen av denne krefttypen. Artikkelen har fri . SIDE2): Underlivsplager og kjønnssykdommer er noe de fleste mener er privat og er kanskje ikke det mest populære temaet å ta opp. Litt rart spørsmål, men jeg håper noen har et seriøst svar til meg. Jeg trodde at jeg kjente kjeden min godt, og har aldri før kjent en klump der.


Dei mest vanlege symptoma er ei kjensle av tyngde eller at du føler du har ein klump i skjedeopninga. Det kan vere urinblære, endetarm eller livmor som buler. Symptomer i underlivet kan være veldig diffuse og kan ha forskjellige årsaker. Her er en liten oversikt over hva enkelte symptomer kan skyldes. Livmortappen vil da føles som en fast klump hvis du kjenner på den . Kløe i underlivet er både plagsomt og ubehagelig.


Noen årsaker til kløen er. Endringer i utfloden: Utflod fra skjeden er normalt. Men endringer i utflodens mengde, lukt eller konsistens kan være tegn på en seksuelt . Forstadiene inndeles i vaginal intraepitelial neoplasi (VAIN) og 3. Skulle sette inn en tampong igår, og da merket jeg en klump inni skjeden. Det skjer mye i den gravide kroppen – også i underlivet.


Den lå bak mot endetarmen. Jordmor Ragna forklarer hva som er normalt, og når du bør kontakte jordmor eller lege. Plages du med kviser i underlivet? Les hva ekspertene anbefaler deg å gjøre! Fikk baby for mnd siden og merker at jeg har klumper i skjeden som ikke vil gå vekk.


Man har normalt et surt miljø i skjeden med en pH mellom og 2. H i skjeden endres hele tiden og er avhengig av blant annet menstruasjonssyklus. Volvat har stor kompetanse innen utredning og diagnostikk av underlivskreft samt forstadier til kreft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg