mandag 6. juni 2016

Gravid utflod brun

PENHET: Det å fortelle om vanskelige erfaringer rundt abort , kan være veldig vondt, men det er likevel viktig, skriver Maria Victoria Kjølstad . Hjemmeabort er et godt og trygt tilbud til kvinner som ønsker det, slår Sosial-. For rundt et år siden raste debatten om hjemmeabort : Er det et godt medisinsk. Men jeg er usikker på om jeg vil ha medisinsk abort (med pille) eller kirurgisk.


Har noen erfaring med dette og kan fortelle meg hvordan de opplevde det? LIS mens alle leger .

Jeg skal ta en medisinsk abort løpet av de neste dagene nå og har fått. Amathea har i tillegg mange års erfaring med etterabortsamtaler hvis . Jeg hadde gode erfaringer med det. Heldigvis fikk jeg . Resultater og erfaringer. Har du smerter etter inngrepet, får du smertestillende medisin. Kvinners erfaringer med medikamentell hjemmeabort.


Om spontan og provosert abort. Det er vanligvis lite bivirkninger av medisinsk abort.

Men er det noen som har noen erfaringer med det? Hvordan er medisinsk abort ? Når du vel er kommet dit så er min erfaring at de antar at din beslutning er endelig, men de plikter . I dag tas nesten alle selvbestemte aborter i Norge med piller. De vanligste komplikasjonene etter en medisinsk abort er: infeksjon . Nokon som har akseptable smerteerfaringar med medisinsk abort ? Når jeg søkte på cytotec god erfaring så fant jeg ei som hadde hatt det . Vår erfaring er at det viktig å snakke gjennom den avgjørelsen en tar, selv om.


Medikamentell abort er den mest vanlige typen abortbehandling. Før uke kan behandlingen gjøres hjemme, men etter uke må denne gjøres på sykehus. For at medikamentell abort skal kunne skje hjemme må du være over år, frisk og ha under time reisevei til sykehuset.


Du må kunne forstå og prate norsk, . Graviditeten opphører av seg selv. Dette kan skje i løpet av alle faser av en graviditet, og ha forskjellige medisinske og helsemessige . Vil du delta i et forskningsprosjekt der målet er å få mer kunnskap om kvinners erfaringer med medisinsk abort i hjemmet? Vi søker kvinner som har erfaringer.


Kunnskapsbasert fagprosedyre om spontant, medisinsk og kirurgisk. Våre erfaringer er at kvinnene som benyttet medikamentell abort var . Haukeland Sykehus i løpet av.

Prosjektet ble oppført i statsbudsjettet for. Det finnes to metoder for abort: Kirurgisk og medikamentell (med tablett). Medisinsk abort er i dag den vanligste abortmetoden. Bekymret over hjemme- abort.


Eva Sommerseth savner mer forskning på kvinners erfaringer med å ta abort hjemme. Vanligvis er det mifepriston (Mifegyne) og misoprostol (Cytotec) som brukes ved medisinsk abort (1). RELIS har tidligere svart på tilsvarende .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg