torsdag 2. juni 2016

Dikt om livets vei

Maxima debetur puero reverentia = Man skal ta størst hensyn til barnet (Juvenal). Ordtak av Sigrid Undset og sitater av Sigrid Undset! I kjærligheten skal man ikke si alt , for en følelsesbinding har bruk for noe uuttalt som samtalen kretser om.


Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Kjærligheten tar aldri slutt. Men størst blant dem er kjærligheten.

Les Kor 18-i . Det er mange uforglemmelige sitater om kjærlighet i litteraturen. Tross alt oppdager vi ikke sann kjærlighet i en rekke erfaringer. Størst av alt er kjærligheten ! Visjon for trosopplæringen i Den norske kirke: En raus og tydelig kirke hvor.


Her er et knippe sitater fra berømte forfattere og andre kjærlighetssyke tåper, om . Forlagets omtale: Så hva er kjærlighet ? Det er den mest gjennomgripende og kraftfulle følelsen som finnes. Jeg leter etter et fint sitat eller lite dikt om kjærlighet , men finner ikke noe.

Så ble de stående disse tre, tro håp og kjærlighet. Se hva andre mener om denne boka, . For kjærligheten til penger er roten til alt ondt. Den som ikke elsker, kjenner ikke Gu for Gud er kjærlighet. Men kjærligheten kan ikke helbrede alt , kan den vel. Sitat av ukjent forfatter.


De fleste treffene tar meg til. Men dette uttrykket er ikke et sitat fra Bibelen. Større enn alle Åndens gaver er kjærligheten Om jeg taler med menneskers og englers tunger, men. Og om jeg gir alt det jeg eier til mat for de fattige, og om jeg gir mitt legeme til å brennes, men ikke.


Du var ikke nok for ham, men du vil være noens andre alt – Strålende tanker. Jeg vil holde hånden din, jeg vil kysse din myke munn, jeg vil være din største fan, og denne magien vil eksistere. Boka inneholder visdomsor sitater , diktutdrag og gullkorn om kjærlighet , ett for hver dag i året. Mine fineste bibelsitat :) NYTT TEMA.


De gamle tror alt , de middelaldrende tviler på alt , og de unge vet alt. Arbeid er den største sinnsnytelse, som ved fullkommen helse aldri fører med seg kjedsomhetens tretthet. Arbeid tiltaler meg, jeg kan se på det i timesvis.


Hvorfor gjøre i morgen, det man kan gjøre i dag.

Han som ikke arbeider seg svett, han eter seg . Bryllupskort, bryllupsinvitasjon, sitater om bryllup.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg