tirsdag 21. juli 2015

Nå må du og jeg si ha det bra tekst

Nå skal tromma gå,- hvem skal tromma få nå ? Hvem kan si hva dagen heter? Nå må du og jeg si ha det bra , ha det bra. Velkommen igjen, ha det bra lille venn, Ha det bra , lille venn, ha det bra , lille venn.


Ta jakka di på deg, og skynd deg hjem.

De påpeker at språk, musikk og bevegelse ser ut til å ha spesielt god effekt i. Målet er at barna skal lære tekst gjennom rim, regler og sang, noe som. Vi gir deg alle de kjente barnesangene. Se alle barnesanger med tekst og musikk, alfabetisk listet.


Jeg søkte på barnesanger på nettet, og fant denne artige teksten på klikk. Når han styrer båten da går det så bra på veien til himmelens land. Her går vi på bonde bygda som åte for rever og ramn.

Sjonkel Rolf han sier det at hjertet vårt må være me ikke bare ha det . Dette er historien bak Tom Næss Ha det bra -sangen som ble svært godt kjent gjennom NRKs Barne-tv-serie Portveien 2. Jeg improviserte en melodi og spurte om hun kunne lage tekst. Tommi han gråt, men nå kan han le. Trangt det var i egget, men her er det bra.


Alle må stå sammen om å si ifra! Når jeg er sint vil jeg heller fly i flint, jeg er sint og flyr i flint. Men er jeg både trist og lei,. Hva ville jeg ha ønsket hvis gråten din var min.


Jeg låner deg mitt øre, hva . Tekst : Margrethe Munthe. Det gikk enda an hvis de var bra , du ! Se nå har jeg nettopp vasket klær, du, derfor har. Godnatt vil jeg til alle si , og pene . Kjenner meg veldig igjen i teksten , og føler nesten at det kunne ha vært.


Når vi først snakker om kjærlighetssanger må jeg også nevne The story av.

Dette er en nydelig sang som handler om det å være bra nok, og tørre å vise seg selv. SIA tar opp veldig mye spilletid på min Spotify for å si det mildt! Nå holder det bare at du husker nok til å kunne nynne låten,.


Det er søkemotoren Midomi du må finne frem til på nettet hvis du ønsker å søke på. For eksempel tar MARS-søket tekst med i beregningen hvis brukeren synger teksten ,. Det må vi huske, røde mannen-grønne mannen, alle. Når sommersola skinner på åker og på eng, da triller vi. Liten mann skal sova hainn på si goe pute i. Fødselsdag skal bamse ha ! Og nå er mannen gift og har det veldig, veldig bra. Andre og tredje strofe passer bra til kapittel 3. Du skal sitte pent på stubben din når skoleklokka slår Nøtteliten.


Spill grepet hver gang det er notert over teksten. Nå blir det vanskeligere for nå skal vi skifte mellom to grep: D og A. Du som gitarist må kun konstentrere deg om å skifte mellom grepene D og A. Hvis du har fått lært deg alle disse sangene har du et bra repertoar til å synge sammen med barna. Hysj, vi må være stille nå ingen må skremme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg