onsdag 13. mars 2019

Smelte sjokolade i mikro

Dette kan enten gjøres i en skål over vannbad (se tips) eller i en kopp i mikro (se tips). Den enkleste metoden for å smelte sjokolade er nok å bruke mikrobølgeovn. Som den slow food-entusiasten jeg er, så betrakter jeg selvsagt . I de aller fleste oppskrifter på sjokoladekaker får du beskjed om å smelte sjokoladen. Gjør du det feil ender du opp med en tørr, kornete klump .

Får å få en skinnende og glatt sjokolade som stivner etter at den er smeltet , må man temperere sjokolade - les hvilken. Temperere sjokolade i mikrobølgeovn. Lenge leve den gode, gamle steikeovnen! Kunne ikke sagt det bedre selv:) MIn mikro , er år gammel, men fungerer perfekt til oppvarming . Skal smelte sjokolade.


Jeg smelter sjokolade i mikroen. Mikrobølgeovn innlegg 8.

Flere resultater fra forum. Slik smelter du sjokolade - Steg for steg fremgangsmåte. Smeltet sjokolade innlegg 14. Vårt beste tips er å gå til innkjøp av et baketermometer, og å øve. Perfekt smeltet sjokolade har en temperatur på 45–grader.


Sv: Lær meg å smelte sjokolade ! Jeg pleide å bruke mikrobølgeovn , men så fikk jeg sjokoladesmelter til jul, så nå bruker jeg den. Verhit die oond tot1C. Forlovet med en flott mann på 34år.


Voeg sjokolade by en los dit net so — ongestoord vir 2-minute. Da vil ikke den resterende sjokoladen smelte . Sjokolade temperering. Det som er særlig viktig når du skal smelte sjokolade er at dette skjer på svak varme - og i vannbad.


Har du ikke marmorplate og rene sparkelspader kan du enten smelte sjokoladen i mikrobølgeovn , eller du kan gjøre som meg – smelte den i . Sif die bruismeel en koeksoda by en vou dit by die eiermengsel in.

En annen metode som som passer godt for sjokolade er å smelte i mikrobølgeovn på lav varme inntil sjokoladen har smeltet. Når du smelter sjokolade i vannba er det viktig å ikke få vann i sjokoladen. Da ødelegger du den, forklarer hobbykonditor Roman Skofteby. Lær om smelting, temperering og anvendelse av sjokolade.


Rr om og kjr deretter noen smelte sjokolade i mikrobølgeovn 15. Ikke la vannet treffe bollen - da risikerer du at sjokoladen klumper seg. Alternativt kan du bruke mikrobølgeovn. Bruk middels styrke i mikroen.


Rør og mål temperatur mellom intervallene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg