torsdag 20. desember 2018

Kompetanse for kvalitet samfunnsfag

Kompetanse for kvalitet samfunnsfag

Studiet kvalifiserer til profesjonsrollen som samfunnsfaglærer. Dette fordrer bred kunnskap om geografi, historie og samfunnskunnskap som vitenskapsfag samt . Et videreutdanningstilbud for lærere som underviser i ungdomsskolen eller på barneskolens mellomtrinn. Det legges særlig vekt på Fagfornyelsen og nye . TRINN, KOMPETANSE FOR KVALITET - SP (videre- og etterutdanning) i. På StuDocu vil du finne all studiemateriale, gamle eksamener . Erfaringsbasert master i undervisning og læring, spesialisering samfunnsfag.


Kompetanse for kvalitet samfunnsfag

Andrespråkspedagogikk 1: 1. Kompetanse for kvalitet Vidareutdanning (bachelornivå). Natur- og samfunnsfag. Permen inneholder også brettspill til naturfag og samfunnsfag. Samfunnsfag grunnskoletrinn 5-- Videreutdanning.


Norsk Lektorlag er en pådriver for kvalitet i skolen. Inntil til stillinger ledige i samfunnsfag , med tiltredelse 1. Interesse for forskning og utviklingsarbei inkl. Trekkfrist: Ikke oppgitt.


KRLE, kunst og håndverk, mat og helse,. Den økte søkelyset på kvalitet , kompetansemål og målstyring har bekymret. Innhold og vurdering i samfunnsfag i norsk skole.


Det er også slik at lærere med formell kompetanse i samfunnsfag ikke underviser i samfunnsfag. Det gir et grunnlag for de fire tematiske emnene i årsstudiet i samfunnsfag , og videre studier i. Lektorutdanningen 8-i språk og samfunnsfag er for deg som ønsker. Høy kvalitet - utdanningen har et godt faglig tilbu er innholdsrikt og . Instituttet har sterke fag- og forskningsmiljøer innen skolefag, pedagogikk og digital kompetanse.


Vi utdanner dyktige lærere til norsk skole. Vi tror at samarbeid gir kvalitet og ønsker å ruste våre elever for fremtidig. Stillingen er knyttet til Institutt for kultur, religion og samfunnsfag , og nærmeste. For tilsetting kreves det samfunnsvitenskapelig kompetanse med.


Kjennetegn på måloppnåelse tar utgangspunkt i kompetansemålene slik de er beskrevet i læreplanene og er beskrivelser av kvaliteten på kompetanse i fag. Det må bli færre studenter i samfunnsfag og humanistiske fag. Høyere utdanning er ikke styrt av relevans og kvalitet.


Kompetanse for kvalitet samfunnsfag

NSO-leder Marianne Andenæs. Eksamenskarakteren skal settast på ei samla vurdering av kvaliteten av kandidaten si. Eksaminering skal gi kandidaten høve til å vise kompetanse i så stor del av faget som mogeleg, jf.


Minimumskrav for opptak er generell studiekompetanse. Søkere kan også vurderes ut fra realkompetanse , dersom tilstrekkelige forkunnskaper . SAMFUNNSFAG – Samfunnskunnskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg