onsdag 29. mai 2019

Speltbrød med rug

Speltbrød med rug er perfekt brød for heile familien. Utan frø og kjerner og med digg smak av rug er dette ein vinnar både til frukost og . OL-baker Amund Skrutvold har ansvar for å bake brød daglig til blant annet skiskytterne og langrennsutøverne. Her deler han oppskriften på et . Brødet er fantastisk godt på smak og skorpen blir sprø. Deigen skal såvidt røres sammen så det blir svært lite arbei men så .

Rug - og speltbrød er et godt, grovt surdeigsbasert brød med grov rug , spelt og malt som bakes helt uten gjær. Passer perfekt i matpakken og til lunsj. Ingredienser: spelt- rug -fin. Bak et brød helt uten gjær.


Du bruker surdeig, rug og spelt og andre gode ingredienser og får et godt grovt brød. Det er så fort gjort, og så er det jo så innmari godt! Her er et kjempegodt, mellomgrovt brød med hvete, spelt og rug , som de fleste vil like.


Dette er et nydelig speltbrød som hever seg over natten. Landbrot er et næringsrikt brød av rug og .

Et grovt brød bakt utelukkende på spelt og rugmel. Tilsatt havregryn og solsikkefrø. Utforsk denne tavlen til arjnil på Pinterest: Brød. Det er bokstavelig talt bare å røre sammen alle . Mange spør meg om oppskrifta på rug - og speltbrødet mitt, så nå kommer det her på bloggen.


Langtidshevet brød med spelt og rug. Her snakker vi sunt og saftig! Og som alltid: enkelt!


Jeg elsker enkle løsninger, og selv om jeg liker å lage . Brett deigen til et rundt brød uten å bake inn for mye mel. La melet være på utsiden av deigen. Legg brødet på en plate med skjøten ne dryss . Saftig, godt brød som passer til det meste!


Eltefrittbrød med rug og kesam - for denne og over 6o andre. Med lukten av hjembakt brød i huset øker matlysten umiddelbart. Nystekte brød med favorittpålegg, mitt er brunost, gir mersmak:) Våg deg utpå . Nå er det helg, og det skal bli herlig med fri på alle sammen helt til søndag.


I dag har jeg bakt små speltbrød med rug og havre etter ønske fra . Jeg har vært inne å sett på mange forskjellige oppskrifter for speltbrød.

Brød er sunt og godt, og er en viktig del av et variert kosthold. Kjøp ditt brød hos Rosenborg Bakeri. Dette kan du lese mer om hos Opplysningskontoret for brød og korn.


Jeg har brukt bygg, rug og hvetemel i dette brødet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg